תלמוד ישראלי – 146

ידידי התלמוד הישראלי !

 

לפעמים נדמה למתבונן מן הצד, שמתקיימת כביכול איזו תחרות בחלקים מסוימים של השיח הישראלי – מי יגביר יותר את גובה הלהבות, מי ילהיט יותר את האווירה, מי יחדד יותר את ההבדלים, מי ימצא יותר חסרונות באחר, מי יתלהם יותר במילותיו, מי ישתלח יותר באחרים, ומי יקצין יותר את דעותיו.

 

בסוף השבוע הזה נציין את תחילת חודש מנחם-אב, עליו נאמר 'משנכנס אב ממעטים בשמחה'. זהו חודש שבהיסטוריה היהודית היה רווי אסונות, ששיאן היה חורבן 2 בתי המקדש.

 

הימים הראשונים של חודש אב, עד ט' באב, הם ימים שבהם אנו מורידים פרופיל. ימים בהם אנו מתכנסים יותר בתוך עצמנו, ואמורים לעסוק בהרהורים, תובנות ומסקנות הקשורות לחורבן הבית. חז"ל הניחו בפנינו את הסיבות לחורבן בתי המקדש- עבודה זרה, גילוי עריות, שפיכות דמים ושנאת חינם. בכך רצו להציב בפנינו תמרורי אזהרה שעיקרם- ההתנהגות המוסרית והאנושית והלכידות החברתית  -הם תנאי לקיומו של בית. בין אם זה בית פרטי, בית לאומי או בית המקדש.

 

להבות של שנאה כבר שרפו וכילו בעבר את הבית. עתה העת להנמיך את גובה הלהבות, לעטוף את השיח המתנהל במחוזותינו במעטפת של כבוד הדדי ואהבת אדם, לגלות אחריות אישית וציבורית, וכך, ביחד, מתוך חיבור בין  כל הגוונים שבתוכנו – לתקן את מה שנחרב בגלל שנאת חינם- על ידי אהבת חינם.

 

חודש טוב ובשורות טובות

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

 

 

 

 

 

 

 

Attachments area

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*