תלמוד ישראלי -136

ידידי התלמוד הישראלי !

 

אחת מדמויות ההוד שקמו לעם היהודי ואחת מהדמויות המרכזיות בעולם התלמוד היא דמותו של התנא רבי שמעון בר יוחאי [רשב"י], שהיה מתלמידי רבי עקיבא, ורבו של עורך המשניות רבי יהודה הנשיא. דמותו ותורתו בנגלה ובנסתר של התנא רבי שמעון בר יוחאי הן אבני יסוד בעולמה של היהדות.

 

על פי המסורת- יום פטירתו של רשב"י הקבור במירון חל בל"ג בעומר [יום חמישי הקרוב], וזו הסיבה שביום זה רבבות פוקדים את קברו , צועדים בתהלוכות של כלייזמרים וריקודים, ומדליקים את ההדלקה המסורתית של ל"ג בעומר, שהיא בין יתר ההסברים, מעין נר נשמה וזיכרון לרשב"י.

 

הורים רבים נוהגים להביא את ילדיהם בני השלוש לקברו של הרשב"י, כדי לספר אותם שם בפעם הראשונה לאחר שלוש שנים, מה שנקרא 'חלאקה'. המקור למנהג זה הוא הוא רבי יצחק לוריא  [האר"י ז"ל ] מצפת, שעל פי המסורת הביא את בנו לתספורת ראשונה בציון של רשב"י.

 

הסבר נוסף להבאת הילדים לרשב"י נעוץ בצירוף מילים ואותיות. לאביו של רבי שמעון קראו יוחאי.  בפסוק בספר דברים שהוא גם הבטחה שהתורה לא תשתכח מילדי ישראל לעולם, אומר הקב"ה על עם ישראל כך:" וְהָיָה כִּי תִמְצֶאן אֹתוֹ רָעוֹת רַבּוֹת וְצָרוֹת וְעָנְתָה הַשִּׁירָה הַזֹּאת לְפָנָיו לְעֵד כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ".

 

השירה הזו- זו התורה.  האותיות האחרונות של המילים'כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ'- הן  י.ו.ח.א.י , וזרעו של יוחאי, זה בנו רבי שמעון בר יוחאי המבטיח שהתורה לא תשתכח מילדי ישראל.

 

 

גם אנו במסגרת מפעל התלמוד הישראלי לקחנו על עצמנו משימה להיות שותפים לאתגר החינוכי והרוחני הגדול של"כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ'. לשם כך אנו מפעילים מערך גדול של מאות מוקדי לימוד של התלמוד הישראלי בבתי ספר וקהילות ברחבי הארץ והעולם.

 

אנו שמחים לבשר כי בימים אלו ממש מתקיים סמוך לניו יורק כינוס גדול של אלפי מורים ומחנכים מרחבי ארצות הברית, ואף מפעל התלמוד הישראלי באנגלית, מופיע בכינוס זה וזוכה להתעניינות רבה מצד משתתפי הכינוס. [ מצ"ב תמונה מהכינוס].

 

בתפילה שנזכה להמשיך ולעשות למען ילדי ישראל , וזכותו של רבי שמעון בר יוחאי וגדולי ישראל תעמוד להם ולכולנו להמשך עשייה מבורכת מתוך בריאות ושמחה

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן        ענבל הלל

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים       רכזת פרויקטים

2 Attachments

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*