תלמוד ישראלי -ערכה 142

ידידי התלמוד הישראלי !

 

 

על המילים הפותחות את פרשת השבוע הקרוב, פרשת חֻקַּת- "זֹאת חֻקַּת הַתּוֹרָה"  יאמרו המפרשים והמדרשים את המשפט שמהווה יסוד במחשבה ובאמונה היהודית:"..חוקה חקקתי, גזירה היא מלפניי, ואין לך רשות להרהר אחריה..".

 

 

פעמים רבות ואנו ניצבים מול המציאות הסובבת אותנו ומתקשים להבין אותה. אנו שואלים שאלות על החיים, משמעותם ומהותם, מנסים למצוא תשובות והסברים, ואחרי הכל אנו מוצאים את עצמנו ללא יכולת אמיתית להכיל ולהבין על מה ולמה קורים דברים, ומהם דרכי הנהגת העולם.

 

בימים האחרונים ובשעות הללו ממש מלווה עם ישראל למנוחות יהודים שכל חטאם היה רצונם לחיות כעם חופשי בארץ ציון בירושלים, יהודים  שנרצחו על ידי בני עוולה חסרי צלם אנוש.

 

 

במצבי חיים שכאלה, אנו ניצבים בהכנעה ובענווה, מודעים למוגבלות האנושית להבין ולהסביר את הכל, וכך מהדהדות באוזנינו מילות המדרש על המילה 'חוקת'- "..חוקה חקקתי, גזירה היא מלפניי, ואין לך רשות להרהר אחריה..".

 

 

באופן סמלי אולי, הלך אמש לעולמו חתן פרס נובל לשלום, ניצול השואההסופר אלי ויזל ז"ל, שהיה מהדמויות הבולטות בעם היהודי בדור האחרון, ושהוביל את נושא זיכרון השואה, ההנצחה, ושמירה על זכויות אדם וצלם אנוש בעולם.

 

לפני כשנתיים, הייתה לנו הזכות להיפגש עם אלי ויזל ז"ל במשרדו בניו יורק, ולהציג בפניו את פרויקט התלמוד הישראלי. [ מצ"ב תמונה].

 

אלי ויזל התרגש מאד מהחזון ,מהפרויקט, ומהפוטנציאל החינוכי הטמון בו, לחזק ולהעצים את הזהות היהודית, את התא המשפחתי והקהילתי, ואת החיבור למסורת ולעבר. בכל הערכים הללו  ראה ויזל תנאי יסוד להמשך קיומו של העם היהודי, קיום שהוא, כניצול שואה, כל כך חרד להמשכיותו.

 

אלי ויזל ברך אותנו בחום, והביע את תמיכתו בפרויקט , וביקש שנעדכן אותו כל פעם כיצד הפרויקט מתפתח, וכיצד עוד ועוד ילדים נוטלים בו חלק- דבר ששימח אותו מאד.

 

לאורך כל השנים, וגם בשיחה שקיים איתנו, לאור כל מה שעבר עליו בימי חייו –  ניצב לנגדו המשפט הזה – "..חוקה חקקתי, גזירה היא מלפניי, ואין לך רשות להרהר אחריה..", ועם חוסר ההבנה הזאת, המשיך לפעול למען עם ועולם מתוקן יותר.

 

בתקווה לימים טובים ושקטים ובשורות טובות, ובתפילה שנהיה ראויים להצליח להמשיך את העשייה החינוכית והציבורית.

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

 

 

 

שלנו למען ילדי ישראל, ולמען כלל ישראל בארץ ובעולם.

 

 

 

 

2 Attachments

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*