תלמוד ישראלי -סוכות

ידידי התלמוד הישראלי !

 

"בארבעה פרקים [זמנים] העולם נידון – בפסח על התבואה , בעצרת [שבועות] על פירות האילן , בראש השנה כל באי עולם עוברין לפניו כבני מרון .. ובחג [סוכות] נידונין על המים..ומפני מה אמרה תורה נסכו מים בחג [הסוכות] ? אמר הקב"ה נסכו לפני מים בחג כדי שיתברכו לכם גשמי שנה.."[ מסכת ראש השנה].

 

המים הם נוזל החיים. בלעדיהם אין קיום לאדם ולעולם. בעת הזו- בה מיעוט אנשים עוסק בחקלאות ממש, מהברזים בכל בית יוצאים מים בשפע, והטכנולוגיה מאפשרת התפלת מים והובלתם לכל מקום – התלות במים קצת פחות מורגשת ברמה הקיומית והיום יומית. אולם בימים עברו- ידעו בני האדם להעריך ולהבין את הצורך ואת התלות במים חיים. פשוטו כמשמעו- מים שהם מקור החיים.

 

אחד מרגעי השמחה הגדולים ביותר בבית המקדש בחג הסוכות– היה הרגע בו ירדו הכוהנים והעם אל עיר דוד ומעיין השילוח, ומשם שאבו מים, אותם ניסכו אחר כך בשירה ובשמחה גדולה על המזבח בבית המקדש. המים היו לא רק מקור החיים, אלא גם מקור השמחה.

 

'ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה' –https://www.youtube.com/watch?v=Wurtgjqu3aM

 

 

בחרנו הפעם בעלון החגיגי והייחודי של התלמוד הישראלי, עלון אותו הדפסנו והפצנו ב 180,000 עותקים לכל ילדי בתי הספר בחמ"ד והקהילות המשתתפות בפרויקט התלמוד הישראלי- לעסוק ולהתרכז בנושא המים מהיבטים שונים – החל מהמשנה ועד המוביל הארצי, הכליות, מתקני התפלת המים והטפטפות המודרניות. אנו בטוחים כי תמצאו ענין בעלון זה.

 

אתם מוזמנים להדפיס את העלון לטובת בני המשפחה, ולהעביר את המייל והעלון למכרים וקרובים, להוספת חווית לימוד בחג, ולהעצמת השמחה. ניתן גם להוריד אותו מהאינטרנט ומהפייסבוק של התלמוד הישראלי.  

 

כמו כן אתם מוזמנים במהלך חול המועד סוכות לסיור חוויתי מרתק בעיר דוד ובמעיין השילוח, שם תפגשו אותנו, תוכלו להצטלם עם דמויות הילדים מעלוני התלמוד הישראלי- ותידרשו לענות על חידות מעניינות- שפרסים יפים בצידן.

 

תפילות ושירים רבים הוקדשו למים לגשם. כמה יפות ומשקפות הן מילותיו של אהוד מנור , המתפלל לגשם, כפי שיחל לעשות העם היהודי כולו בסיום חג הסוכות- בשמחת תורה:

 

'גשם בוא, רד עלי, בוא כסה אותי עכשיו, אותי ואת ימי.

רד לאט, רד ושא אותי לים ,אל נא אל תחדל לרדת לעולם, אל תחדל.

 

רד עכשיו, רד עלי ,שא אותי ואת ימי, אל תוך הנעלם'.

 

 

בברכת חג שמח, ושנה גשומה ומבורכת !

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

 

 

 

Attachments area

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*