תלמוד ישראלי- יום עצמאות

ידידי התלמוד הישראלי !

 

"אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל- היא מדינת ישראל"

 

המשפט הזה, שנאמר על ידי דוד בן גוריון ביום שישי, ה' באייר תש"ח, ה 14 למאי 1948, בשעה  16:00, שמונה שעות בדיוק לפני סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל- החל פרק חדש בהיסטוריה היהודית בת אלפי השנים.

 

חזרנו הביתה.

 

ב 68 השנים שחלפו מאז עברנו כפרטים וכחברה כל כך הרבה. דומה ולא לא היה רגע דל ולא יום אחד שקט. מציאות חיינו כאן מלווה בטלטלות וסערות, מלחמות ושלום, ימי הוד ורגעי שפל, ייאוש והתרוממות רוח.

 

עם כל זה , בצד כל זה, ומעל כל זה – מותר לנו להביט בימים אלו שבין שואה לעצמאות על הסך הכל, ולטפוח לעצמנו על השכם.

 

ב"ה, הצלחנו להקים כאן מדינה יהודית ודמוקרטית לתפארת, עם כל הבעיות, האתגרים והמשימות שעוד לא תמו. מותר לנו לפרגן לעצמנו על היצירה הגדולה הזו שאנו זוכים להיות חלק ממנה – מדינת ישראל.

 

זו המדינה שהוקמה על אפרם של 6 מיליון אחינו ואחיותינו שחלמו על ארץ ציון וירושלים. זו המדינה שנבנתה מדמם ומסירות נפשם של 23,447 נופלות ונופלים – חיילי צה"ל, כוחות הביטחון ונפגעי פעולות האיבה, ומקורבנם של 16,307 משפחות שכולות.

 

  • זו מדינה שכל הקמתה וקיומה הם נס גלוי. עליה אמר דוד בן גוריון את המשפט הבא: "כל יהודי שאינו מאמין בנסים אינו ריאליסטי."

למייל זה מצורף עלון חגיגי ומיוחד של התלמוד הישראלי, שגם הוא כמו כל מפעל התלמוד הישראלי מחבר בין התלמוד לישראלי, בין העבר להווה, בין הורים וילדים, בין הפרט לקהילה ולעם.

רווינו מלוא חופניים נחת מהמשובים הרבים והמרגשים אותם קיבלנו על הערכות החגיגיות אותן הפצנו ב 180,000 עותקים  לכלל ילדי החמ"ד  , ולקהילות רבות לקראת חג הפסח. אנו מקווים שגם ערכה חגיגית זו ליום העצמאות תהווה מקור למידע ולחוויה בשבוע מיוחד זה.

בית התלמוד הישראלי שולח חיבוק אהבה ונחמה למשפחת השכול, חיבוק של חיזוק ותמיכה לנכי צה"ל וכוחות הביטחון ולפצועים, ומאחל לבית ישראל חג עצמאות שמח !

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/     

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*