תלמוד ישראלי -גליון 118

ידידי התלמוד הישראלי !

 

לוחמי חירות היוו תמיד מקור השראה לאנושות, ולכל חפצי החירות בעולם.

 

לוחמי חירות הם אלו שלא קיבלו את המציאות כמובנת מאליה. שלא הסכימו לקבל עולם בו אנשים משעבדים אנשים . שלא הסכימו לוותר על ערך היסוד של החברה האנושית- כבוד האדם וחירותו.

 

פעמים רבות ולוחמי החירות שילמו מחיר כבד על מאבקם לחירות. רבים מהם שילמו בחייהם ובחירותם כדי לחולל שינוי  ולאפשר חירות לאחרים.

 

פרשיות השבוע מתארות לנו את המאבק ההיסטורי המכונן  של עם ישראל במצרים, בהנהגתו של משה רבנו- שטבע בעולם את סיסמת מאבקי החירות לדורותיהם- 'שלח את עמי'.  מאז ימי מצרים אישים ועמים רבים נאבקו על חירותם, ובמובנים רבים יציאת מצרים של העם היהודי היוותה להם מקור השראה.

 

לא רק חירות אישית דרשו לעצמם לוחמי החופש, אלא שאיפתם הייתה לתקן עולם ולהעצימו. אחד מהסמלים הגדולים של מאבק לחירות, נלסון מנדלה, מי שיהיה לאחר שנים רבות של ישיבה בכלא נשיא דרום אפריקה, אמר את המשפט הבא: "להיות חופשי פירושו הרבה מעבר להסרת שלשלאות או אזיקים. להיות חופשי הוא לחיות תוך העצמת וכיבוד החופש של אחרים"

 

 

הדמות המרכזית בערכת הלימוד השבועית שלנו המצ"ב היא דמותו של לוחם חירות יהודי – יצחק שמיר ז"ל, שהיה מפקד ארגון הלח"י- לוחמי חירות ישראל, שגם הוא שילם מחיר אישי יקר בתקופה בה נלחם למען חירות ישראל, אך זכה ולאחר הקמת המדינה  היה מבכירי ומראשי המוסד, ולימים היה יו"ר הכנסת, שר החוץ וראש ממשלת ישראל. בימים אלו מלאו 100 שנים להולדתו של יצחק שמיר ז"ל, מנהיג ישר דרך וצנוע, שזכויות רבות לו בחירותו ועצמאותו של עם ישראל.

 

כך דרכו של עולם – שדמויות מופת מעוררות השראה, מתוות כיוון וסוללות דרך ליצירת עולם ומציאות חיים ראויה, ערכית, מוסרית ואנושית יותר.

 

 

שיהיה לכולנו שבוע טוב ומבורך של בריאות ובשורות טובות

 

בידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Attachments area

Preview attachment TALMUD_ISRAELI _118_פרשת בשלח- תלמוד ישראלי.pdf

TALMUD_ISRAELI _118_פרשת בשלח- תלמוד ישראלי.pdf

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*