שבוע כח באייר

ידידי התלמוד הישראלי !

 

השבוע הזה נע בין שני הרים חשובים. בין הר הבית, שהיום בדיוק, לפני 48 שנים, בכ"ח באייר תשכ"ז יום שחרור ירושלים , נשמעה בו הקריאה ההיסטורית המפורסמת של מח"ט הצנחנים מוטה גור- 'הר הבית בידינו', לבין הר סיני, שבסוף השבוע, בחג השבועות לפני כ 3328 שנים, ניתנה עליו התורה לעם ישראל.

 

שני ההרים הללו מהווים נקודות ציון משמעותיות בזהותו ובמורשתו של העם שלנו, שעשה דרך ארוכה בת אלפי שנים ממעמד הר סיני עד שהצנחנים הניפו את דגל ישראל מעל הכותל ובהר הבית.

 

אגב, בענין הנפת הדגל- ערכת הלימוד הנוכחית מספרת את סיפורו של יהושע אוסוביצקי, מהבולטים בפקידי הברון רוטשילד בתקופת העליה הראשונה. לאחר פרעות 'סופות בנגב' התמנה למורה של 28 ילדים יהודים יתומים, איתם עלה ארצה, ובשנת תרמ"ה – 1885 הניף בהתלהבות בתהלוכה דגל מגן דוד עם פסים כחולים, דגל שיהפוך להיות דגל ישראל. הייתה זו הפעם הראשונה בה הונף הדגל בארץ.

 

לקראת חג השבועות הקרב ובא הפקנו ערכת לימוד מיוחדת, אותה הדפסנו ב 180,000 עותקים והפצנו ל 120,000 תלמידי בתי ספר יסודיים בכל רחבי הארץ ולקהילות רבות. אם גם אתם מעוניינים לארגן לימוד קהילתי בחג השבועות, נשמח לספק לכם ללא תמורה את הערכות. ניתן לתאם זאת עם ענבל בטלפון-  9250274  03.

 

האתר שהקמנו ללימוד התלמוד הישראלי לזכרם של שלושת הנערים החטופים פועל במלוא המרץ. 747 !!  מסכתות נבחרו להילמד על ידי מאות בני נוער מכל רחבי הארץ, ונכון להיום אנו עומדים על 12 !!  סיומים של כל התלמוד-  לפי כרכי התלמוד הישראלי.  זו ההזדמנות שלכם להצטרף ולהיות חלק מהחוויה , מהחבורה, ומהנצחת הנערים. לפרטים: yeladim.talmudisraeli.co.il

 

 

בברכה וידידות

 

מאיר יעקבסון         אבי רט

מייסד ועורך         מנהל חינוכי ועורך

 

 

 

 

 

Attachments area

Preview attachment Mifgash_83.pdf

Mifgash_83.pdf

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*