מפגש 116 -תלמוד ישראלי

ידידי התלמוד הישראלי !

 

אחד משירי היסוד בשירה העברית הוא שירה המופלא והמרגש של המשוררת זלדה מישקובסקי- ' לכל איש יש שם שנתן לו אלוקים, ונתנו לו אביו ואימו '.

 

שמו של אדם איננו רק משהו טכני, אלא משהו הרבה יותר מהותי ומשמעותי. לתת שם – זה לתת תוכן ומשמעות, ולכל איש יש שם וזהות וייחודיות.

 

בשבת האחרונה התחלנו לקרוא בתורה בשבת את הספר השני אחרי בראשית- והוא נקרא ספר 'שמות'-  'וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הַבָּאִים מִצְרָיְמָה..'. גם כאן אנו רואים כיצד לכל איש שירד מצרימה יש שם, והשמירה הזו על השמות ועל הזהות גם בתקופות הקשות, היא זו שאפשרה לאחר תקופת הגלות  לשוב ארצה.

 

אחד השמות בהם אנו עוסקים בערכה זו הוא שם מענין- בן עמי. פשוטו כמשמעו- בן העם שלי- בן עמי. והשם הזה ניתן לבן עמי פכטר הי"ד, שהיה מפקד גדוד 21 של חטיבת כרמלי במלחמת השחרור, ונהרג בקרבשיירת יחיעם במלחמת העצמאות. כמה סמלי הוא שם האדם ושם הקרב. בן עמי ויחיעם. בן העם שלי, ויחי העם שלי.

 

לכל איש יש שם, ולכל דור יש משימה. המשימה של דורנו היא להמשיך את הסיפור והמורשת, לחבר בין עבר לעתיד, בין הורים לילדים, להמשיך ולשמור על השם, ועל העם, ולהיות ראויים לפיקדון הגדול שהופקד בידי הדור שלנו.

 

בידידות ובברכת חורף בריא, ובשורות טובות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Attachments area

Preview attachment Mifgash_116.pdf

Mifgash_116.pdf

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*