י"ז בתמוז תלמוד ישראלי

ידידי התלמוד הישראלי !

 

מיוחסת למחזאי הרוסי  אנטון צ'כוב האימרה המפורסמת – "אם ראית במחזה אקדח מונח על השולחן במערכה הראשונה, אות הוא שהוא עתיד לירות במערכה השלישית…".

 

על משקל האימרה הזו, נכון יהיה לומר היום, יום צום י"ז בתמוז , שאם ראית שנאת חינם ומלחמות אחים במערכה הראשונה, אות הוא שעתיד יהיה בית המקדש להיחרב לדאבוננו במערכה השלישית.

 

שלושה צומות אנו צמים סביב האירוע של חורבן בית המקדש- עשרה בטבת – הוא היום בו החל המצור על ירושלים, י"ז בתמוז – הוא היום בו נבקעו חומות העיר, וט' באב – היום בו נחרב ונשרף בפועל בית המקדש.

 

הרעיון לצומות הללו, מעבר לשימור הזיכרון ההיסטורי, הוא שחורבן הבית איננו אירוע של יום אחד, אלא סופו של תהליך. תהליך שתחילתו באקדח במערכה הראשונה-  בשנאת חינם, בחוסר סובלנות וכבוד, בחוסר יכולת לקבל ולכבד את זה שאתה חלוק עליו, ומכאן המדרון חלקלק עד החורבן . מה שהתחיל במצור על העיר, יסתיים בשריפת הבית, והזורע שנאת אחים יקצור נפילת החומות וגלות.

 

את מה שהתקלקל בימי בין המיצרים, שלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לט' באב, המתחילים היום- עלינו לתקן במידה ההפוכה לשנאה – אהבת חינם ואהבת ישראל, ברוח מילות השיר-
אנא אלי עשה אותי כלי לשליחותך 
במקום שבו מקננת שנאה -תן לי לזרוע אהבה. 
במקום שבו עלבון – סליחה 
במקום שבו חושך – אור, 
במקום שבו עצב – שמחה.

 

את תוספת האור שלנו לכלל ישראל בארץ ובחו"ל אנו משתדלים לעשות באמצעות פרויקט התלמוד הישראלי, שגם בימים אלו של חופשה, ממשיך לפעול במאות מוקדי לימוד יומיים ושבועיים ברחבי הארץ והעולם- וכל לימוד שכזה הוא עוד לבנה בבנין האומה וחינוך ילדי ישראל לאהבת תורה, ארץ ואדם.

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

 

 

 

 

 

 

 

Attachments area

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*