גליון 112 ערב חנוכה

ידידי התלמוד הישראלי !

 

בעוד שעות ספורות ב"ה, במיליוני בתים יהודיים ברחבי העולם יעמדו הורים וילדים, סבים וסבתות, נכדים ונכדות, משפחות ויחידים – מכל הזרמים ,העדות, הדעות וההשקפות – ויאחזו בידם נר קטן, איתו ידליקו במהלך שמונת הימים הקרובים את הנרות שבחנוכיה.

 

הנר הקטן והדקיק הזה- הוא בעצם הסיפור של העם היהודי.

 

הנר הזה ראה באלפי השנים האחרונות אימפריות עולות ושוקעות, מנהיגי עולם הנשכחים מכל לב ועושים דרכם אל תהום נשיית ההיסטוריה, מעצמות ומדינות קורסות- והנר היהודי הקטן והנצחי הזה ממשיך בגבורה לדלוק ולהאיר, בעולם ובארץ ישראל.

 

הרבה חשיכה יש בעולם- ממעגלי העולם הגדול, עד מעגלי החיים שלנו כפרטים וכאומה.

 

המשוררת מרים ילן שטקליס כתבה בשיר הילדים על הבובה זהבה- 'בוא מהר גרש החושך, הוא מפריע ילד רע'.  גם המשוררת שרה לוי תנאי מבקשת בשירה המפורסם דבר דומה: "באנו חושך לגרש..סורה חושך הלאה שחור .."

כולנו חפצים לגרש את כל סוגי החושך מחיינו, אולם הדרך לכך היא כפי שהורו לנו  רבים וטובים מחכמינו כבר פני אלפי שנים כי 'מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך'. חושך לא מגרשים במקלות- חושך מגרשים על ידי תוספת אור, כהמשך שירה של שרה לוי תנאי:"כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן".

 

בעוד כמה שעות נעמוד כולנו מול החנוכיה- וניזכר בחנוכה של ילדותנו, בריח הסופגניות ,הלביבות והתבשילים בבית אבא ואימא, בשירים ובניגונים, בדמי החנוכה ובמתנות שקיבלנו, ברחש הסביבונים, בחורף ובקור שבחוץ, ובחום שבפנים, ובכלל בכל אווירת החג היפה הזה.

 

את המסורת הזו נשתדל להעביר הלאה- לילדינו ולדורות הבאים. את מסורת הגבורה והאמונה, את הרעיון שחושך מגרשים רק על ידי תוספת אור, כל אחד במעגלי החיים שלו.

 

 

אנו שמחים לצרף היום לערכה השבועית, גם ערכה מיוחדת שהכנו בבית היוצר של התלמוד הישראלי לכבוד החנוכה. כמה יפה וראוי יהיה לקרוא וללמוד ביחד עם בני המשפחה והסובבים אותנו, את הערכה הזו אל מול נרות החג, להשכיל, ללמוד, להרגיש ולחוות .

 

 

חג חנוכה שמח

 

בידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

 

 

 

 

2 Attachments

 

 

Preview attachment Mifgash_Hanuka 2015.pdf

Mifgash_Hanuka 2015.pdf

Preview attachment TALMUD_ISRAELI _112_פרשת מקץ-חנוכה- תלמוד ישראלי.pdf

TALMUD_ISRAELI _112_פרשת מקץ-חנוכה- תלמוד ישראלי.pdf

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*