תלמוד ישראלי 98

ידידי התלמוד הישראלי !

 

 

ספק אם השם אהרון חיים ולירו אומר היום משהו לציבור הרחב בישראל. ההיסטוריה היהודית מלאה בדמויות הוד ואנשי חזון שהטביעו חותם של ממש על קורות ימי ישראל בדורות האחרונים, ועם זאת לא תמיד הן זכורות דיין בתודעה הציבורית ובזיכרון הלאומי.

 

אחת מהדמויות הללו היא דמותו של אהרון חיים ולירו ז"ל, בן המאה ה 19, איש עסקים ובנקאי ירושלמי, שכונה 'הרוטשילד של ירושלים'.

 

קרקעות רבות שהיו בבעלותו הוקדשו על ידו לבנייתה של ירושלים, קרקעות עליהם הוקמו מבנים כגון בית החולים ביקור חולים ,שוק מחנה יהודה, ועוד.מאז ב"ה גדלה והתפתחה ירושלים בירת ישראל, והפכה להיות לגדולה בערי ישראל.

 

בערכת לימוד זאת, המחברת בין התלמוד לבין הישראליות, אנו מקדישים מקום של כבוד למי שיש לו זכויות רבות ומניות יסוד בבנינה של ירושלים בעת החדשה- חיים אהרון ולירו ז"ל, איש חזון וחסד.

 

ולירו ז"ל, הקבור בהר הזיתים, יכול להשקיף ממרומי ההר על ירושלים הבנויה, העיר שחוברה לה יחדיו, ולראות כיצד מתקיימים דברי דוד המלך בתהילים קי"ח- על ' אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּנָּה'  וכיצד מתקיימים בה דברי הנביא זכריה :" עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים, וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ".

 

כך דרכם של אנשי חזון- רואים למרחוק, חולמים ועושים, ופעמים ויחלפו דורות ושנים עד שיזכו לכבוד הראוי להם בכותל המזרח של העם היהודי.

 

בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Attachments area

Preview attachment TALMUD_ISRAELI_98_פרשת כי תבוא-תלמוד ישראלי (2).pdf

TALMUD_ISRAELI_98_פרשת כי תבוא-תלמוד ישראלי (2).pdf

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*