תלמוד ישראלי 154

ידידי התלמוד הישראלי !

 

 

הרחק מהכותרות הגדולות והדרמות המרעישות, שני אירועים ייחודיים ומרגשים, שלכאורה רחוקים זה מזה כרחוק מזרח ממערב, חותמים עבורנו את השנה, אירועים שהמכנה המשותף שלהם הוא התמדה, מסירות, נחישות, ואמונה.

 

האחד- העולם היהודי ולומדי הדף היומי בעולם כולו, ובתוכם אלפים רבים של  לומדי התלמוד הישראלי- יסיימו השבוע את לימוד מסכת בבא קמא, ויתחילו את לימוד מסכת בבא מציעא. כבר 93 שנים- יום אחרי יום, דף אחרי דף, מסכת אחרי מסכת- בהתמדה ובמסירות, פועם ליבו של העם היהודי בקצב אחיד של דף ליום. מסיימים ומתחילים, מתחילים ומסיימים- פעם אחר פעם, וכך נותנים מקום של כבוד בכותל המזרח של חכמת ישראל – לאוצר החכמה, המחשבה, הערכים ומורשת ישראל. סיום מסכת הוא יום חג, ויום הצדעה להתמדה, למסירות, לנחישות ולאמונה.

 

השני– בשבוע שעבר הסתיימו בברזיל המשחקים הפראלימפיים, אלו שנקראו פעם אולימפיאדת הנכים. משחקים אלו לא זוכים לתהילה, לחשיפה ,לכותרות ושידורים חיים כמו האולימפיאדה הרגילה, אך ספורטאים אלו שבחרו בחיים, והפכו את המגבלה הפיזית למקור של תעצומות גוף ונפש, מהווים סמל ומופת לאנושות כיצד התמדה, מסירות, נחישות ואמונה יכולים לכל משבר ולכל קושי פיזי. [ מצורף למייל, בצד הערכה השבועית באנגלית, מספר הרהורים קצרים בעניין].

 

האירועים שונים, אך משמעותם אחת – אין קיצורי דרך בחיים. הדרך להישגים חינוכיים, רוחניים, או פיזיים מצריכה עמל והתמדה, השקעה והתמסרות, נחישות ואמונה . יום אחרי יום- עוד דף מחד ועוד אימון מאידך, עוד סיום מסכת מחד, ועוד סיום תרגיל מאידך, ותוך כדי המאמץ מתברר שהדרך בעצם חשובה יותר מהתוצאה, וגילוי הכוחות הגדולים שיש באדם- מהווים עבורו ועבור החברה כולה- מקור להעצמה והשראה.

 

 

בעוד לוח השנה של העולם מכוון לאירועים עולמיים דרמטיים כדוגמת הבחירות בארצות הברית, ובחירת 'מנהיג העולם החופשי', לוח השנה היהודי מכוון לאירוע לא פחות דרמטי- ראש השנה היהודי, בו האדם והעולם נידונים לשנה הבאה. בעוד העולם עסוק בהכתרת מלכים ונשיאים, יכתיר העולם היהודי בתקיעות שופר את מלכו, ויאמר בתפילה על הקב"ה- 'הממליך מלכים ולו המלוכה'.

 

עם סיומה של שנה, ועל מפתנה של השנה החדשה- ברכת ידידים נאמנה לכל ידידי התלמוד הישראלי ולכל בית ישראל.

 

שנזכה לשנה טובה ומתוקה, שנת עשייה מבורכת מתוך בריאות ושמחה, שנה של נחת ובשורות טובות.

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

 

 

 

 

 

 

 

 

3 Attachments

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*