תלמוד ישראלי 152

ידידי התלמוד הישראלי !

 

אחד התחומים בהם עשתה החברה האנושית כברת דרך גדולה וחשובה בעת האחרונה, הוא נושא המודעות והרגישות החברתית לצרכיהם וזכויותיהם של אוכלוסיות שונות – בין אם אלו שכירים, או בעלי צרכים מיוחדים, וכדו'.

 

אם בתקופות אחרות עדיין הייתה בעולם עבדות, ועדיין היו ציבורים שלמים שלא זכו לשום זכויות, הגנה וכבוד, הרי שלאט לאט החברה מבינה יותר ויותר את מהות קדושת החיים, כבוד האדם וחירותו, וזכויות הפרט.

 

על הרקע הזה, כמה מחייבים , נוקבים ונצחיים הם פסוקי פרשת השבוע הקרובה, פרשת 'כי תצא' פסוקים שנכתבו לפני  כ – 4000 שנה, ועדיין רלוונטיים למציאות חיינו היום יומית:" לֹא תַעֲשֹׁק שָׂכִיר עָנִי וְאֶבְיוֹן מֵאַחֶיךָ אוֹ מִגֵּרְךָ אֲשֶׁר בְּאַרְצְךָ בִּשְׁעָרֶיךָ, בְּיוֹמוֹ תִתֵּן שְׂכָרוֹ…".

 

זה המוסר היהודי. אלו ערכיה של תורת ישראל, תורה שייעודה הוא ליצור חברה יהודית ערכית, רגישה, חומלת, הלוקחת אחריות על כל חבריה, ודואגת לחזק את החוליות החלשות שבה.

 

 

אגב אחריות. אנו בפרויקט התלמוד הישראלי, לקחתנו על עצמנו אחריות חינוכית וקהילתית לקדם את הפרויקט שלנו בקרב אלפים רבים של ילדים בני נוער ומבוגרים, ולהנגיש להם את אוצר התלמוד וחכמת ישראל.

 

בעת האחרונה החלטנו להרחיב את מעגל האחריות והעשייה ולפעול גם בקרבילדי ויהודי ארצות הברית וצפון אמריקה. [ זאת מעבר לפעילות הקבועה שלנו בגרמניה ובטורקיה ] .

 

אנו מתרגמים את ערכות הלימוד השבועיות לאנגלית, ואנשי המשרד של התלמוד הישראלי בניו יורק בראשות מר גל נאור וגב' יעל שולמן, לקחו על עצמם את מלאכת השיווק, ההפצה, הליווי החינוכי וקידום כל הפרויקט הגדול הזה גם בתפוצות. אנו שמחים ומודים על הזכות הזו לפעול גם בצפון אמריקה, ולוקחים את המשימה והאחריות הזו על כתפנו באהבה גדולה ומתוך תחושת שליחות .

 

מצ"ב גם הערכה באנגלית לשבוע הקרוב. אם יש לכם ידידים ומכרים שהערכה באנגלית רלוונטית עבורם- אנא תעבירו להם אותה. אם אתם יודעים על בתי ספר וקהילות שיהיו מעוניינות בערכות שלנו באנגלית- נשמח אם תפנו אותם אלינו.

 

בתפילה שנזכה להמשיך להתרחב ולהגיע לילדים , משפחות וקהילות רבות בארץ ובעולם, ובכך לתרום את חלקנו ליצירת חברה יהודית ערכית , רגישה ומוסרית, ברוח הפסוקים הנ"ל.

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

 

 

 

 

2 Attachments

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*