תלמוד ישראלי 150

ידידי התלמוד הישראלי !

 

שני תאריכים שונים המבשרים על התחלות חדשות יחולו השבוע. ראש חודש אלול והראשון בספטמבר.

 

מיליוני עוללים, ילדות וילדים, בני נוער ,נערות ובחורים יעשו אל דרכם אל מערכת החינוך לסוגיה וגווניה. אלו לבתי הספר בראשון לספטמבר, ואלו לישיבות ולבתי המדרש בראש חודש אלול.

 

יוצאים כולם לשנת לימודים נוספת- מלווים בהתרגשות, בדמעה קטנה בזוית העין, ובתפילה של ההורים והמכרים להצלחה.

 

נתונים מכל העולם על השקעה בחינוך  מלמדים שההוצאה וההשקעה של משפחה בישראל על חינוך ילדיה היא מהגבוהות בעולם. הורים חוסכים מפת לחמם כדי להעניק את החינוך הכי טוב לילדיהם. עם ישראל לתפוצותיו ולדורותיו ידע לתת עדיפות עליונה לחינוך, מתוך הבנה שחינוך טוב הוא בסיס הקיום והעתיד.

 

לא קל לחנך היום  בעולם הוירטואלי, כאשר ילדים קטנים כבר מצוידים בטלפון חכם, חשופים לעולמות ידע ותוכן ללא גבולות, וכאשר הנגישות והזמינות  למידע גדולים כל כך. העולם הגדול שבחוץ – צבעוני, קצבי, מעניין וסוחף יותר מהמורה בכיתה. האתגרים הניצבים בפני ההורים ואנשי החינוך- אלו של הראשון לספטמבר ואלו של ראש חודש אלול – גדולים מאד.

 

אין פתרונות קסם לחינוך. בתחילתו של דבר ובסופו של דבר חינוך לא מתחיל בתאריך מסוים ולא מסתיים  אף פעם. זו מלאכה לכל החיים המצריכה הרבה אהבה, מסירות, אכפתיות ובעיקר- דוגמא אישית. אלו החומרים שיש בכוחם לעצב עולמות ולחנך דורות.

 

על רקע המציאות החינוכית החדשה- פרויקט התלמוד הישראלי  הוא כלי חינוכי וקהילתי ראשון במעלה והזמנה למפגש. מפגש בין דורות, מפגש בין עולמות, מפגש המשלב חווית לימוד עם הקנית ידע, ערכים, וזמן איכות.

 

עם כל הכבוד לטכנולוגית החדשות ולמכשירים המשוכללים- אין תחליף ל'ביחד' הפשוט של הורים וילדים. חלק משמעותי מזיכרונות ילדות של מבוגרים הם אותן שעות בהם זכו לשבת בנחת ובהנאה עם הוריהם. אין תחליף לחווית לימוד ערכית ונכונה שתישאר צרובה באישיותו ותודעתו של הילד.

 

ברכת כולנו לדרך צלחה לכל אלו שיעשו את דרכם בימים הקרובים אל ספסלי בתי המדרש ובתי הספר. תפילה וברכה לכל אנשי החינוך להצלחה בחינוך הדורות הבאים.

 

את כולם ילוו מילותיו של המחנך הדגול הירש גולדשמיט , הוא  יאנוש קורצ'אק- "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים", ומילותיו של שלמה המלך החכם באדם בספר משלי- "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ גַּם כִּי יַזְקִין לֹא יָסוּר מִמֶּנָּה".

 

שנת לימודים מבורכת ומשמעותית לכולם

 

 

בברכה, בהוקרה ובידידות

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן       

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

https://www.facebook.com/talmudisrael/

https://www.youtube.com/channel/UC5YNq0SIKczAsmmmpouTaXQ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Attachments area

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*