גליון 117 – יפרוש כנפיו לתימן

ידידי התלמוד הישראלי !

 

בערכת הלימוד השבועית שלנו המצ"ב אנו מביאים את הציטוט מתוך הדף היומי בתלמוד- "יִפְרֹשׂ כְּנָפָיו לְתֵימָן".

 

הציטוט הזה הוביל אותנו אל אחת מדמויות הפאר שעלו ארצה מתימן,רבי מארי אברהם אלנדאף זצ"ל, תלמיד חכם ומחשובי מנהיגי יהדות תימן, שעלה ארצה ב 1891- תרנ"א, והיה ממקימי כפר שילוח הסמוך לעיר דוד ולעיר העתיקה, שם עמד בראש קהילת התימנים בירושלים במשך 35 שנים, בהם הקים תלמודי תורה ובתי מדרשות, הקים את בית העלמין בהר הזיתים וייסד את ועד קהילת התימנים.

 

מי שעלה ביחד איתו ארצה, הוא חברו הטוב והקרוב הרב שלום אלשיך הלוי זצ"ל, שהיה שותפו לעליה ולבניית הקהילה התימנית בירושלים. הרב שלום אלשיך היה בעל אידאולוגיה ציונית מובהקת. עד מותו  הרבה לעסוק בנגלה בנסתר ונמנה עם חבורת המקובלים בירושלים, דבר שהקנה לו מעמד מכובד גם בקרב חכמי הספרדים והאשכנזים בעיר. היה הראשון מבני עולי תימן שכתב כרוניקה המתארת את תולדות עלייתם של בני תימן וכן כתב שירים ותפילות המביעות את כיסופיו וגעגועיו לעלות ארצה ופירושים קבליים על התורה בשם 'דורש שלום' ועל כמה משירי ר' שלום שבזי. הרב אלשיך שהיה ממנהיגי יהדות תימן שימש גם כאב בית דין של הקהילה התימנית וממורי דרכה של קהילה מפוארת זו שהעמידה במשך הדורות תלמידי חכמים , מנהיגים ושלוחי ציבור נאמנים לתפארת הקהילה והמדינה.

 

מורשת אלשיך המפוארת נמשכת גם בדורנו. משפחת התלמוד הישראלי מברכת ביחד עם כל בית ישראל את משטרת ישראל וכוחות הביטחון העומדים על משמר ארצנו, ואת העומדים בראשה. תהא ברכת ה' שרויה בכל מעשי ידיהם וימשיכו לעשות חיל משפט וצדק למען בטחון ישראל, ולמען כלל ישראל והחברה הישראלית.

 

 

בידידות ובברכת חודש טוב, חודש שבט המתחיל מחר, חודש שראשי התיבות שלו הם שיהיו בשורות טובות

 

 

 

מאיר יעקבסון        אבי רט               רו"ח חיים פרייליכמן

מייסד ועורך      מנהל חינוכי ועורך      יו"ר חבר הנאמנים

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Attachments

 

 

Preview attachment 20151203_110437.jpg

20151203_110437.jpg

3.3 MB

Preview attachment TALMUD_ISRAELI _117_פרשת בא- תלמוד ישראלי.pdf

TALMUD_ISRAELI _117_פרשת בא- תלמוד ישראלי.pdf

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*